måndag 14 mars 2011

SKYDIVING!


Japp! Vi gjorde det! Hoppade ut ur ett flygplan över havet!

Det varunderbart, det var kalaskul, det var vackert, otroligt vackert!!

Vaknade upp i dag kl. tidigt och la mig på stranden ett tag, Zandra var otålig och ville hoppa nu nu nu nu, så vi vankade iväg till flygfältet och frågade när vi kunde hoppa. De sa " Get ready girls, youre up in the air in 30 minuites" !  Och det var vi! Vi åkte upp tillsammans ca 10 nybörjare och tio veteraner i ett ytte pyttelitet plan. Väl uppe i planet såg man valarna hoppa, Pearl Harbor, Camp Erdman, Honolulu och en massa massa turkost hav.

Min instruktör var helt galen medan Zandras var gammal och verkade trött på livet. Min var ung och helt från vettet, väl inne i planet börjar en siren tjuta och han säger till mig "we r gonna die, the plane s krashing", han skämtade allt till det om varenda grej, att min sele satt löst, att vi skulle landa i havet eller på ett berg, men det gick så bra så och han var ju ett proffs va, SÅ ingen skada skedd!

Zandra var först ut av oss alla!!! När jag såg att hon var påväg skrek jag i hela planet " JAG ÄLSKAR DIG ZANDRA", hon svarade inte men jag såg att hon i alla fall försökte le lite innan hon var ute ur planet. När det sedan var min tur att hoppas ut ur planet säger min instruktör: "welcome to my office", så sant så sant, jag önskar att jag kunde göra det där varje dag. Vilken känsla va?!

Jag snurrade runt i luften, gjorde twists, flips, turns, och jag styrde fallskärmen helt alena! Det var rätt colt, man kunde göra så att man stod helt still genom att dra i båda banden samtidigt, så man var helt prickstill för ett par sekunder. Ja, tacka vet jag gudarna för att hoppa fallskärm på Hawaii! Här har vi lite bilder som våra fans lyckades ta på oss nere från marken :)

You may be injured or KILLED!
Here we  are!
Kolla va Elsa, ser ju riktigt trevligt ut där uppe över bergen!
Vi lade i lyckomynt innan vi hoppade, annars hade vi  ju dött.
Vårat rangliga lilla plan med flames..
Väntar på riden
Elsa på väg ner från färden
Zandra uppe i luften
Elsa
Zandra
Good bye !
Aaaah KLART! (här kan ni se Zandras instruktör, främst i bild)
Elsa

Jippie!
PAO
Glada, nöjda, stolta, skakis, adrenalinfyllda, galna!
Han skulle bestämt ha en till bild med Swedsen
KLART! Nu äre gjort och vi fick fina diplom :)

1 kommentar:

  1. Fy fan va nice! Jag trodde det var ett skämt först, typ hawaii men egentligen Borås.. men ni är ju verkligen där! Verkar sjukt kul, tänk att ni har hoppat nu me och ni skriver bra! Have fun era jävlar ja vill åxo ha värme!;)

    /Inside

    SvaraRadera